Nuffnang Ads

Monday 1 December 2014

#FajarPakeer: Bukan Suka-Suka - Ellyne Alyana (Dis.2014)


Assalamualaikum and hi uolls !




TAJUK: BUKAN SUKA-SUKA
PENULIS: ELLYNE ALYANA
HARGA : RM26/RM29
TERBITAN: FAJAR PAKEER

[SINOPSIS ]

Mereka pasangan yang tidak pernah dijangka dipertemu dalam sebuah pertemuan yang tidak diduga.

“Siapa kau?”

Itulah pertanyaan pertama yang Farhan Azriel ajukan kepada Mya Ayumi. Sangka Mya, itu mungkin adalah pertemuan pertama dan terakhirnya dengan lelaki berlagak bagus, ego bukan main, kening ulat gonggok dan dingin macam Farhan.

“Han nikahi dia!”

Dengan baris kata itu saja, Mya dan Farhan dibawa ke ambang perkahwinan yang penuh dengan keterpaksaan. Tetapi bagi Mya ia adalah tiket untuk bebaskan dirinya daripada ibu tirinya yang tidak berlaku adil terhadapnya. Mya bukan Cinderella dan dia tak pernah menginginkan kehidupan seperti itu. Kerana dia tidak ada Prince Charming yang mencintai!

Bagi Farhan perkahwinan itu adalah sebuah penganiayaan. Doktor muda sepertinya lebih layak mendapat perempuan yang jauh lebih baik daripada Mya. Tambah pula wanita tak setia dan bermuka-muka seperti Mya yang membeli seluruh jiwa keluarganya, tapi tidak dia. Farhan tak mungkin cinta kepada Mya! Muktamad. Titik.

Wajah kaku dan naif milik Mya, ketabahan diri seorang Mya menarik hati Kim, doktor khas Mya. Kim sentiasa ada di setiap episod duka Mya. Kim lebih banyak membujuk dan membahagiakan Mya banding suaminya sendiri. Tapi, sedikit sebanyak kehadiran Kim buat Farhan rasa tergugat. Lebih-lebih lagi setelah segala kekusutan antara dirinya dan Mya telah terlerai. Rasa untuk miliki dan lindungi Mya melebihi segala-galanya. Dia lupa pada pada rasa teraniaya, dia jatuh cinta dengan sungguh-sungguh. Kini, Farhan tekad untuk buktikan kepada Mya bahawa perasaannya kepada Mya bukan suka-suka.

“Watashi wa shinken ni anata o aishite bermaksud s
aya suka awak bukan suka-suka.”

No comments:

Post a Comment

Nuffnang Ads