Nuffnang Ads

Monday 26 January 2015

#OctoberLove: Alasan Untuk Bahagia - Amer Mukhlis (Jan.2015)


Assalamualaikum and hi uolls !!



ALASAN UNTUK BAHAGIA
Karya: Amer Mukhlis
Harga runcit: RM27 (Seme) RM30 (Sabah & Sarawak)


[ SINOPSIS ]


“Natasya, you tak ingin ke kalau suatu hari kita kahwin dan ada anak-anak yang ramai?”
“I tak bersedia kalau kita dirikan rumah tangga sekarang ni, Khaleef. Jujur, I lagi seronok kita macam ni. Tak terikat dengan mana-mana tanggungjawab. Kita masih muda untuk kahwin. Apatah lagi nak ada anak. You kuburkan aje impian tu buat masa ni.”

Setelah penantian dan pencarian yang menemui jalan buntu, akhirnya Khaleef reda apabila dia terpaksa memilih untuk melepaskan kekasihnya itu lalu beralih pada seorang gadis yang tak kurang hebatnya. Namun yang pastinya, tiada sesiapa yang boleh menggantikan Natasya, buah hatinya!

Khaleef fikirkan itu penamat kisah yang sudah lama tiada penghujung hingga mengeruhkan hubungannya dengan keluarga. Ternyata Khaleef silap apabila Natasya hadir pada majlis itu dengan membawa perkhabaran yang mengejutkan. Wanita idaman Khaleef akhirnya muncul. Tapi bagaimana harus diputarkan kembali masa, apabila Khaleef sudah membuat keputusan untuk menerima Mya Elana!

Natasya dan Mya Elana muncul dalam waktu yang sama. Walaupun sudah ditekadkan dalam hatinya, hanya Natasya kecintaannya namun takdir menyebabkan dia harus menjalankan amanah terhadap Mya Elana. Walaupun Mya Elana itu bukan pilihan asalnya, namun gadis itu tetap seseorang yang sudah menjadi hak miliknya! Lantas… yang mana harus didekati dan disayanginya?

Khaleef bingung. Dia tahu semua ini bermula daripada kesalahannya yang memaksa Natasya agar sama-sama berubah ke arah kebaikan. Namun dek ‘cinta baru’ bersama Raymond, Natasya memilih untuk tidak setia. Natasya memilih untuk lari daripada masalah.

Dan kini… setelah hadir penyesalan dan wujudnya rasa ingin memiliki, adakah Khaleef akan mendepakan tangan, memeluk diri Natasya dengan rela? Sedangkan sudah ada rasa yang berbeza apabila menyentuh dan mendekati Mya Elana yang selalu ada di hadapan mata selalu mendengar suaranya di sisi.

“Mya rasa sekarang macam mimpi dalam mimpi aje. Tapi Mya benar-benar bahagia. Cinta yang Mya simpan Mya tak harap pun ia akan berbalas tapi cinta juga yang menyatukan Mya dengan Khaleef. Impian Mya, nak hidup dengan Khaleef. Dan ucapkan kat Khaleef betapa Mya sangat cintakan Khaleef setiap hari.”

No comments:

Post a Comment

Nuffnang Ads