Nuffnang Ads

Wednesday 7 January 2015

#BukuPrima: Ex Aku Gila - Liza Nur (Jan.2015)



Assalamualaikum and hi uolls !!

( Blog Penulis : http://liza-nur.blogspot.com/ )

Tajuk: ‘EX’ AKU GILA!
Penulis: Liza Nur
Harga: RM21.00
Terbitan: Buku Prima



| SINOPSIS |

Sufiyyah dan Hashir adalah bekas kekasih yang masih menyimpan dendam. Setelah tiga tahun memegang status single, Sufiyyah menerima kehadiran Izam. Hashir pula sudah tidak mahu bercinta dan berkahwin selepas paranoid dengan Sufiyyah.

Apabila disuruh bernikah dengan Natalia, Hashir dengan spontan mengatakan tidak. Walaupun Hashir mencanang benci tetapi dia masih memerlukan Sufiyyah untuk meyakinkan Datin Amira yang Natalia bukan yang terbaik. Sufiyyah rela dalam terpaksa. Mahu atau tidak, dia digesa berlakon sebagai kekasih Hashir untuk membohongi keluarga lelaki itu.

Dalam masa yang sama, Hashir cuba merosakkan hubungan Sufiyyah dan Izam kerana dengki.

Satu demi satu idea jahatnya dilaksanakan untuk merosakkan hubungan Sufi dan Izam.


Apakah yang akan berlaku selepas itu? Mampukah Sufiyyah terus mengikut kehendak lelaki itu? Siapa pula yang akan meraih bahagia?


“Boleh tak kau berhenti salahkan aku pasal apa yang jadi dulu! Benda tu dah lepas, Hash. Dah tiga tahun. Bohong sangat kalau lelaki yang perasan bagus macam kau tak boleh lupakan hal kita dulu.”-SUFI


“Dengar, Sufi. Zam janji, walau apa pun keadaan Sufi, Zam akan terima Sufi seadanya. Zam takkan sekali-kali melukakan Sufi macam bekas teman-teman lelaki Sufi sebelum ni. Zam tahu Sufi ada sejarah silam. Zam pun ada sejarah Zam. Kita sama-sama lupakan dan mulakan hidup baru ya.”- IZAM


“Kau terlalu buta untuk faham cinta aku, Sufi. Too bad, sekarang aku dah tak cintakan kau lagi macam dulu. Mungkin sekarang kau boleh bezakan bila aku cinta dan bila aku benci.”- HASHIR

No comments:

Post a Comment

Nuffnang Ads