Nuffnang Ads

Tuesday 6 January 2015

#FajarPakeer: Menantu Daripada Mama - Mya Arissa (Jan.2015)


Assalamulaikum and hi uolls !!



TAJUK: MENANTU DARIPADA MAMA
PENULIS: MYA ARISSA
PENERBIT : FAJAR PAKEER
HARGA : RM24/RM27


| SINOPSIS |

Danish Haqeem. Dia lelaki yang punya segalanya. Rupa, harta dan pangkat. Cuma satu kurangnya. Dia ego dan hatinya tertanam rasa benci kepada perempuan dan cinta. Tapi demi kasih sayang terhadap insan bergelar mama, dia sanggup melupakan seketika rasa benci tersebut. Ikatan perkahwinan dengan menantu daripada mama diterima walau tanpa rasa cinta.

Madina Aisya. Dia hanya seorang wanita dan anak yang patuh kepada kata orang tua. Dia rela kehilangan cinta terdahulu demi memenuhi hasrat ibu dan abahnya. Biarlah dia dituduh curang atau melanggar janji, dia rela. Bak kata orang, perkahwinan yang direstui keluarga mampu mencapai bahagia.

“Aku takkan sentuh kau. Lepas ni, aku akan akhiri semua ni.” 

Malam pertama perkahwinan mereka, kata-kata itu Danish ungkapkan. Danish Haqeem. 

“Saya janji, tepat setahun kita kahwin, saya akan hilangkan diri daripada pandangan awak. Dan saya takkan tinggalkan walau sebesar kuman pun apa-apa yang berkaitan dengan saya dalam hidup awak.” 

Lalu, pada malam pertama juga Dina mengikat janji. Kalau lelaki itu sendiri mahukan perpisahan, takkan dia nak menolak, kan? Tapi kalau boleh, biarlah hubungan yang diatur keluarga itu mampu buat orang tua mereka tersenyum, walau seketika.

Hidup di bawah satu bumbung. Macam-macam yang berlaku. Mereka bergaduh, berlawan kata dan masing-masing saling ingin menang. Tapi adakah pergaduhan itu mampu leraikan hubungan mereka? Adakah janji yang diikat pada malam pertama itu terlaksana? Tidak adakah rasa cinta di hati mereka? Dan mampukah Danish bahagia bersama menantu daripada mamanya? Dalam mereka cuba memenangkan perkahwinan datang pula kisah silam mengejar. Zulhelmi dan Farah Asyikin tak mahu lihat mereka bahagia!

No comments:

Post a Comment

Nuffnang Ads