Nuffnang Ads

Sunday 1 February 2015

KakiNovel: Cinta Dia??? Tak Naklah! - Rina Farizq (Feb.2015)


Assalamualaikum and hi uolls !!

(Blog Penulis : http://rinafarizq.blogspot.com/

Cinta Dia??? Tak Naklah!
Rina Farizq
Harga : RM25 sem/ RM28 sabah/sarawak
Jum. Muka Surat : 728


[SINOPSIS ]

“Lelaki macam saya mahukan adrenalin meningkat dan keterujaan bila nak terpesona, mendekati atau mengejar seseorang perempuan. Walaupun fearless seorang perempuan itu, haruslah pandai menjaga maruah dan kehormatan diri. Perempuan yang sopan bila bercakap, tidak mudah melatah dan tidak bertindak membabi buta, adalah perempuan idaman lelaki. Awak tak perlu susah-susah nak fikir atau bayangkan, macam mana orang macam saya ni nak memikat perempuan dan perempuan tu boleh pula tertawan dengan orang macam saya. Obviously perempuan yang pendek akal macam awak, takkan dapat fikir dan bayangkan.”

Itu yang buat Qisya tak berkenan betul dengan Khalif! Tapi, dia peduli apa dengan lelaki itu? Dia tak kisah pun dengan lelaki santai yang bukan menjadi idamannya itu. Dahlah tak berkerjaya hebat, tak berpendidikan tinggi, sinis dan sarkastik pulak tu. Ada hati nak menegur perempuan sepertinya.

Geram sungguh dia dengan Khalif. Dalam pada Khalif memberi nasihat, lelaki itu sempat mengecamnya. Mengkritiknya! Dia benci Khalif! Namun, Khalif ada eagle eyes and killer smile. Sepasang ‘mata helang’ yang tajam dan senyuman yang ‘membunuh’ itu buat dia terpesona.

“Saya tak mahu orang lain memiliki awak. Hati awak. Kiss your lips, be in your arms or be the one you love. Saya tak mahu orang lain ambil tempat saya. I want you. Nan neoreul weonhae. Itu sebabnya, saya buat semua ni. I hope you can understand. Please, love.”

Khalif bijak berbicara. Bicara yang manis! Ayat yang melelahkan jiwa. Apa lagi alasannya untuk menolak lelaki itu? Akhirnya dia bersetuju menjadi isteri lelaki itu.

“Some love one, some love two, I love one… that is you.” Serentak itu, ciuman mendarat di cuping telinga Qisya.

Khalif juga seorang yang spontan bertindak sambil menghamburkan ayat-ayat yang meruntun jiwa. Bersama Khalif… jiwanya bagaikan terbang ke dada langit, menggapai bahagia yang bertaburan. Dia ingin sekali mencintai lelaki bernama Khalif Darius.

“Orang kata, cinta sejati hanya akan terjadi sekali. Tapi, sebenarnya tidak. Every time I see you, I fall in love all over again. Again and again.”

Namun, bahagia tidak hadir begitu saja. Ada cabaran dan dugaan yang datang bersama. Khalif pula sentiasa menjadi penyelamatnya. Khalif akan muncul tanpa dipinta. Khalif ada di sisinya saat dia memerlukan seseorang.

Persoalannya, mampukah Khalif terus menjadi pelindung dan penyelamatnya? Dia bukan saja bermasalah tetapi, kehidupannya penuh dengan drama.

Tanpa diduga, Khalif sendiri punya sejarah. Sejarah yang menerbitkan rasa cinta, sekali gus mengikat mereka
berdua untuk terus bersama.

“Hati ini yang memilihnya....”

No comments:

Post a Comment

Nuffnang Ads